torsdag 26 juni 2014

Linköping Race 3+4

Börjar med att be om ursäkt för en sen uppdatering, anledningen är att jag har fokuserat mer på att få iordning på mig själv och det materiella tingen runt om.

Det gick väldigt bra på race ett på Linköping. Jag och Pontus Duerlund låg och ´körde ett riktigt bra race. Han tog sig om mig och jag kände mig lite bromsad, så jag valde att backa av lite och gav honom en lucka för att sedan ge allt för att sätta en bra varvtid. Sen är det alltid lättare att köra om någon om man kommer med högre fart och man ökar även oddsen för att lyckas dra ifrån när man passerat.

Tyvärr så blev det varvningar och jag hade världens oflyt. Jag var ikapp Pontus innan varvningarna började men sen tappade jag mer och mer för varje varvning som vi passerade.

Med endast 3? varv kvar av racet så körde jag omkull, även då vid passering av en varvning. Min plan var att ta mig om på insidan ut ur s:et men jag tog tydligen ett för tight spår. Bakhjulet klev åt sidan och greppade sedan tag i asfalten igen, sen började flygturen.

Den senaste tiden har jag varit lite rädd för att krascha, jag har skadat mig de senste gångerna och missat flera månader varje säsong. Så den här gången kändes det helt okej. Lite blåslagen och en fraktur och kraftig stukning i vänster fot var det enda. Sen tog vi även banrekordet för SST600 vilket för mig känns som en vinst. 56.06

Trots kraschen i race ett så ställde vi upp i race två, pappa Anders fick ihop hojjen och den kändes kanon. Nu var det första gången under helgens gång som jag åkte ut på helt nya däck och jag var riktigt taggad på att sätta en 55-tid. Planen varnu att göra det i början av racet för jag visste att jag skulle börja känna av foten mer och mer ju längre tävlingen pågick.

Vi lyckades inte med detta men jag tog mig i mål på en andraplats vilket jag är nöjd med.

Nästa tävling är under Bike Week på Karlskoga där dem kör riktiga sprintrace, vilken jag personligen inte ser som en tävling. Därför kommer vi inte att ställa upp under denna helg, men jag kommer dock vara där under veckan och vara instruktör tillsammans med BIKE.
Foto: Corren.se

Foto: Leif Daremo

Foto: Leif Daremo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar