torsdag 3 juli 2014

Återhämtning

På Linköping motorstadion så ramlade jag under tävlingen. Jag var snabbt uppe på benen igen och gick fram till hojjen och såg att den inte var i skick för fortsatt körning.
Då väljer jag att ta mig bort från banan och går tillbaka till depån, då började jag känna lite värme i foten och förstod att det skulle göra ont senare under dagen.

När kvällen kom och vi käkade middag så satt jag stilla i ungefär en timme, efter middagen tänkte jag gå ett varv i depån. Det gick inget vidare. Jag hade alldeles för ont i foten men som tur så stod vi bredvid Joyride som hade lite smärtstillande.

Sömnen blev bra och jag vaknade rätt pigg och gick ut direkt för att värma upp foten inför race nummer två som gick dagen efter. Det gick helt okej under tävlingen och jag kom i mål på en andraplats.

När vi väl kommit hem till Stockholm igen så beslutade jag mig för att åka och röntga foten. Där visade det sig att jag hade en fraktur i den yttre fotknölen och en kraftig stukning.


Nu, när det snart har gått 3 veckor så känns det riktigt bra! Foten är i princip helt smärtfri och jag kan återgå till gamla vanor.

Foto: Roffe Pirk
Foto: Roffe Pirk
Foto: Roffe Pirk

Imorgon kommer det upp ett filmklipp från DIY med ett nytt kamerafäste, så glöm inte att kika in då också.

//Robban

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar