måndag 2 februari 2015

Dåliga nyheter, naaah

Det finns väl inga dåliga nyheter, eller?

I lördags, den 31/1-2015 slog amerikanaren, Ryan Suchanek mitt hastighetsrekord på bakhjulet, på is med en snitthastighet som uppgick till 117.5 MPH som motsvarar 189.1 km/h.
Detta ger mig och min familj, samt sponsorer viljan att ta tillbaka det. Vi vet att det är möjligt, vi har trots allt kört i 183.8km/h på en standard Honda CBR 1000cc förra året när vi slog rekordet.

Klicka HÄR för att höra när NBC pratar om Sverige och se när Ryan slår rekordet.

Kan det klassas som en dålig nyhet att han tog tillbaka rekordet? Det tycker inte jag. Vi har som sagt viljan och motivationen till att ta tillbaka rekordet, i år, den 27-28 Februari i Årsunda, Sandviken.
Vi har redan fått klartecken från Northbike att vi får använda oss av deras BMW S1000RR som har betydligt mer potential till att köra i högre hastigheter. Dessutom har vi skapat oss en säsong av lärdom som vi drar nytta av.


Vårat mål i dagsläget är alltså att ta tillbaka rekordet, men detta innebär en massa kostnader som vi nu önskar att få din hjälp med.
Den totala kostnaden kommer att gå på 36.000:-, denna kostnad är för ansökan till Guinness World Records, kalibrerade fotoceller som mäter hastigheten som är godkänd från Guinness samt att 1250:- är inräknade för resekostnad/er.

I dagsläget är varenda krona guld värd och jag hoppas därför att du vill vara med att ge stöd.

Antingen via Swish till: 0769459166

Eller direkt in till mitt konto:

Personkonto Nordea
Robert Gull
910112-4296

Markera gärna med ditt namn så att jag har möjlighet att tacka dig för ditt stöd.

Just nu har vi alltså allt klart med vart vi ska köra och vad vi ska köra på för motorcykel. Igår började vi bygga "att köra på bakhjulet" - däck! :)

Jag hoppas verkligen att vi kan få ihop det här så att vi får tillbaka rekordet till Sverige. Hjälp gärna till att sprida detta så att vi lyckas! :)

//Robert Gull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar