söndag 1 mars 2015

Snitthastighet 206.09km/h på bakhjulet, IS!

Nu är vi hemma efter ett par dagar på isen. Ett grymt event som är arrangerat av Landracing
Nu är jag helt slut, men det hade jag räknat med.
 
Världsrekordet på bakhjulet slutade med en snitthastighet på 206.09 km/h, detta har vi filmat med över 6 olika kameror och har skrivit flertalet vittnesmål. Så nu börjar arbetet med Guinness för att det ska bli officiellt.
Jag vet att det är 3 stycken till som ska ge sig på rekordet innan sommaren kommer, så vi får se hur länge det håller sig.

Om någon av dem slår rekordet så kommer jag iallafall njuta av att vara den första någonsin som kört i över 200km/h på bakhjulet på is! :)


Vinnaren av Shark Skwal hjälmen från SMX Sports​ är Tobbe Särkelä som gissade på 206.0km/h och är därmed endast 0.09km/h ifrån! Så ett stort grattis till dig! :)


Jag vill återigen tacka er alla som har varit med och hjälpt till. Det hade inte gått utan er!

//Robert Gull


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar