måndag 16 mars 2015

Supermotard

2006, året som var planerat för att båda köra 125 GP och SM i Supermotard. Vilket år det hade blivit, dvs om jag hade hållt mig skadefri.
Efter att ha kört supermotard i Spanien och Tyskland under vintern så var tanken att jag skulle ge mig på SM och tävla för Team Catapult, ett team som drevs att min farbror.
Tanken var att jag skulle styra runt en KTM SMR 450. Det här är nästan 10 år sen och jag var då endast 15 år.
 

Allt var klart, motorcykeln var på plats, jag hade ett skinnställ, jag hade kör försäsongstester och allt kändes kanon.
Men sen kom skadan, ett uppslitet lillfinger som skedde i samband med en krasch med RR hojjen. En sena gick av och det krävdes totalt över 20 stygn för att rädda fingret. 3 månaders läketid så var säsongen i princip över.

Det blev alltså ingen körning för mig, iallafall inget tävlade.

Nu på senare tid så har jag haft tankar på att lära mig att stunta lite. Med dem tankarna så kom jag att tänka på supermotarden, min gamla, som jag visste att jag hade sett i min farbrors garage ett par år efter den senaste körningen.

Jag hörde av mig till farbror som förklarade att den stod kvar i hans garage:

"Jodå, den står här så fint och samlar damm, år 2086 är den säkert värd mer än vad den är i dagens läge" skämtade han.

Nu är den tillbaka i mina händer och jag har tänkt att göra lite modifieringar i design. Dock så blir det på ett par nya kåpor så att jag kan spara dem gamla för minnets skull :)


Tack farbror för att du har sparat en KTM i toppskick i såpass många år enbart för att jag ska få ha lite kul nu! :)

//Robert Gull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar