torsdag 9 april 2015

Superbike i sanden - Video

Efter många timmar spenderade i garaget så var det äntligen dags att testa det nya bygget.

En BMW S1000RR som har förvandlats från en vanlig motorcykel till ett verkligt monster.
Med en ombyggnation av en helt vanlig ATV 12" fälg som skulle passa på original svingen. Så då var vi såklart tvugna att rita upp en ny skiss på ett nav som skulle likna navet på originalfälgen men som skulle kunna fästas i ATV fälgen. När jag skriver vi så menar jag såklart min mekanike och pappa, Anders Gull.

Sagt och gjort så var det klar. Vi monterade ett ballongdäck som är anpassat för sandkörning. Trots att det sitter på 12" så är omkretsen på gummit lika högt som 17" originaldäck som sitter på. Samma gäller bredden, så det är precis att vi fick plats med däcket i svingen.

Fram behövde vi inte modifiera lika mycket. Där sitter det ett MX däck på som sitter bak på crossarna. Samma bredd som gatudäcket i fram är original. Dock är gummit lite högre på crossdäcket så vi fram tvungna att hissa upp framskärmen en aning.

Det första testet gick kanon och det var riktigt roligt att köra. Fästet var bättre än va jag väntat mig.

Kolla in videon för att se resultatet av en superbike i sand!


//Robban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar