måndag 13 april 2015

Supermoto premiär

I lördags var det dags att ta ut och testa motarden, tanken var att vi skulle se så den gick ordentligt då vi har haft en del strul med den tidigare.
Det började med att vi åkte till Tuvängens gokart bana i Södertälje där det var öppen träning för supermotarder och minimoto.
Efter att ha kört ett par varv och insett att den gick som den skulle så åkte vi vidare.

Tanken är väl att jag ska lära mig att "stunta" lite. Bra träning för balans och för att koordinera fötter och händer lite bättre.
När jag kör RR så rör jag knappt bakbromsen, något som jag känner att det är dags för. Ni vet väl att vi fortfarande hoppas komma tillbaka för att tävla framöver? 2016 kanske? :)

Det jag körde var en KTM 240 SMR från 2006. Vi kastade på ett nytt regndäck i fram, men eftersom bakdäcket är mycket smalare än RR däcken så hade vi inget, så bak satt det fortfarande kvar ett slicks ifrån 2006. Jag hade förvånansvärt bra fäst i det och la ner tills det försvann helt och hållet, att jag skulle komma ner så långt trodde jag inte.





Helt underbart mör i kroppen efter helgen. Nu längtar jag tills nästa körning :D!

​//Robban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar