fredag 17 april 2015

Träning

Hallå där! Nu när jag är säker på hur det ser ut framöver så tänkte jag att jag kan berätta lite om hur mitt senaste år har sett ut.

Som alla ni vet så kräver det rätt mycket fysik för att orka med att köra motorcykel, så för oss förare så brukar vintersäsongen bestå mycket av förberedelser inför racing säsongen.

Tror ni jag har tränat något i vintras när jag redan då visste att det inte skulle bli någon körning i år? NEJ!

Tyvärr så föll det bort, jag har jobbat mycket framför datorn istället för att ta mig tiden till att träna. Nu är  grunden lagd på allt arbete som sker över datorn så det börjar lugna ner sig lite och jag känner nu att jag kan ta mig tid till att träna.

Jag körde mitt första pass på gymmet den 30 Mars 2015 på över 1.5 år. Det kändes kanon och jag åkte hem för att ta lite "förebilder" så jag har något att jämnföra med framöver. Självklart så var det invägning också, och innan ni får veta vad jag vägde så kan jag ju säga att jag sommare 2014 låg på ca: 62-64kg.
Så av med alla kläder och upp på vågen, 67.7KG!!! Det kändes inte bra att se, med lite snabba tankar om att muskler väger mer än fett och att jag knappt rört på mig det senaste året så är slutsatsen tydlig, jag har gått upp i vikt och det är absolut inte muskelvikt! Fy!

Nu har jag iallafall kommit igång och det känns kanon, jag går All-In, käkar nyttigare, sover bättre och mår helt enkelt kanonbra just nu. Så motivationen är på topp :) Jag har kört lugnt nu i två veckor för att komma in i det igen och för att inte överanstränga mig så att jag blir sjuk, det misstaget har jag gjort förr ^^





I helgen hoppas jag det blir lite motard körning :D

//Robert Gull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar