fredag 15 maj 2015

Billig körning och fler tillfällen

Det kan ju kosta mycket pengar att köra racing, och när det kostar såpass mycket som det gör så är det svårt att få ihop det ekonomiskt så att det även ska räcka till träningstillfällen. Däcken slits, resorna är långa och händer det något oväntat med hojen som inte går att fixa på plats så är det bara att vända och åka hem igen.

Nu, äntligen, så kommer jag börja träna ordentligt, med körning, på bana. Dock inte inom Roadracing.

Som ni vet så har jag skaffat en motard som jag kan köra med. Motorcykeln i sig är mycket billigare och nu till det bästa, man kör på gokart banor och dessa finns det gott om.

Jag bor i södra Stockholm och den närmsta gokart banan för mig är belägen i Södertälje, Tuvängen. Bekymret där är att det inte finns träningsledare vid varje tillfälle som banan är bokat för motard träning. Det planerade tillfällena är Lördagar och Tisdagar. Med körning 2 gånger i veckan så är det däck som kommer bli den stora kostnaden, men fortfarande så känns det inte lika noga med att köra på nya däck hela tiden när man sladdar runt på en motard.



Imorgon kommer jag åka dit och bli upplärd utav en annan träningsledare så att även jag kan vara det framöver. Jag hoppas på mycket körning i sommar. Jag ser det här som min chans att utvecklas. Det ska bli riktigt kul! :D

Budget körning 2015, här är vi, och vi är redo!! :D

//Robban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar