måndag 4 maj 2015

Northbike Motor Festival

Hallå där! I helgen så var jag uppe i Sundsvall hos Northbike och var med under motor festivalen. Ett event som Northbike arrangerar varje år och har många kanonerbjudanden.

Jag hade med mig BMW S1000RR och lite olika tillbehör som vi har använt oss av vid olika projekt. Som alltid så är det dubbdäcken som fångar åt sig mest blickar.

Under lördagen så var det kallt och regnigt och det bästa av allt var att se personer anlända till Northbike i deras bilar för att sedan ställa sig vid bakluckan och byta om till MC kläder för att kunna ge sig ut i regnet och testa lite olika motorcyklar. Snacka om att ha intresse!! :D

Under söndagen var vädret betydligt bättre. Varmt och sol, jag är osäker på om det kom mer folk men något som är helt säkert är att det var mer folk utomhus och fler provkörningar. När dem har skapat arrangemanget så har dem verkligen tänk på allt, dem siktar inte in sig på enbart dem som vill köra motorcyklar. Med stuntshower, gratis glass till barnen, olika tävlingar, provkörning av bilar och MC och hamburgare för 10 spänn så kom det flertalet familjer. Riktigt bra upplägg och det var kul att se hur Northbike jobbar och träffa alla i personalen.

Jonas har verkligen gjort ett kanonjobb och jag är imponerad.

Jag hade såklart med mig lite kameror och sprang runt och filmade. Ska försöka göra en edit på det så snart som möjligt.
Lägger ut den här också så ni kan se hur det var i Sundsvall i helgen.

//Robban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar