tisdag 12 maj 2015

Racing är en livsstil - Saknad

Såhär ligger det till för er som undrar, jag saknar racingen, varje dag som går. Många undrar vad det är jag gör just nu och det ska jag försöka förklara lite kort.

Jag kör fortfarande motorcykel, både sport och motard. Den huvudsakliga anledningen är för att jag ska utvecklas inom marknadsföring och reklam, vilket går kanonbra. Redan sen i December till dagens datum så har jag högre siffror i statistiken än vad jag hade Dec 2013 - Dec 2014. :) Jag hoppas såklart att det här ska ge ett ökat intresse hos framtida sponsorer, i hopp om att kunna köra ytterligare en säsong inom Roadracing på internationell nivå.

Den andra anledningen var egentligen ingen riktig anledning från början, utan det är något jag kan känna av nu under tidens gång.
Att köra på de olika underlagen och med olika motorcyklar så lär jag mig nya tekniker. Jag känner mig mer säker under körning och kan förhoppningsvis reda ut fler situationer som kan uppstå under tävling.

Detta återstår såklart att se men det är känslan för tillfället.

Sommaren har knappt börjat, men vi har redan gjort mycket roliga saker med hojarna och mer blir det.

Jag har enbart en körning på bana inbokad för säsongen, och det är tillsammans med Bike Sverige​ under Bikeweek på Karlskoga. Även då kommer jag köra BMW S1000RR.

Jag vill även passa på att tacka er alla som ger mig stöd. Jag vill även säga till många andra vänner i depåerna att jag saknar er! :) Jag kommer såklart komma ut på något race under säsongens gång och hälsa på er alla :)!

Här är ett gäng med bilder från det som redan har hänt under 2015 :)

Paddeldäck i grusgrop
Ellen Begström och Jimmy Olsson - Årsunda 28/2-2015

Guinness World Records "Fasstest motorcycle wheelie on ice" 206.09 km/h

Paddeldäck i grusgrop

Ellen Bergström - Hastighetsrekord på is med passagerare - 206km/h

Motard träning - bakbroms - sladd

Drasgracing med BMW S1000RR - 2a plats, 402meter 9.3sek, topphastighet 252km/h

//Robert Gull


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar