tisdag 26 maj 2015

Vilken helg!

Lite sen uppdatering från helgen kommer här. Det har tagit ett tag att återhämta sig. I lördags så började det med att pappa bytte sving och bakdäck på BMW:n. Runt 12.00 var den redo för att köras. Så jag bytte om till skinnställ och åkte ut i regnet som bara varade för en kort stund.

Jag åkte till Barkarby för att möta upp lite andra förare som kör motard som skulle köra lite bana på Öswe Ring. Då jag var och är fortfarande lite öm i kroppen från förra helgens vurpor så valde jag att bara följa med som åskådare. Väl framme på banan så upptäckte vi att det var massor med folk som ville köra Gokart, och uthyrningen kommer såklart i första hand. Så istället för att bara stå och vänta så åkte vi och käkade sålänge.

Lite senare på eftermiddagen så blev det körning för motarderna på banan. Riktigt roligt att se hur alla utvecklas, det är så markant stor skillnad nu mot första gången jag såg dem köra.

När körningen där var avslutad så åkte vi till ett flygfält där dem tränade på lite bakhjul mm :)
När alla åkte hemåt, runt 21.00 så åkte jag och mötte upp en annan kompis inne i stan på en "nattfika". När dagen avslutades så var klockan 00.30, vilket betyder att jag har haft skinnstället på mig i mer än 12h i sträck! Nytt rekord för mig :P

I söndags lastade jag min motard i bussen och följde med dem andra och körde på flygfältet. Jag börjar lära mig att använda bakbromsen nu när jag kör på bakhjulet och har nått "balanspunkten".
Tack alla inblandade för en grym helg! :D

//Robban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar