torsdag 8 oktober 2015

Race helg!

Under den föregående helgen så tävlade jag. Visserligen så var det i fel gren och bara ett KM. Men fortfarande nästan lika kul som vanlig racing är för mig.

Det var KM i supermotard på Tuvängens Gokart bana. Jag lyckades klota rätt bra under den fria träningen. Som alltid när jag kör motard så brukar jag inte ha med mig några verktyg, då den aldrig har gått sönder av krascher tidigare, samt att de flesta ställen jag kör på ligger inom en radie som tar tar max 1h att köra. Så allra helst skruvar man ju i garaget. Men just nu så var det ju tävling, så jag var verkligen tvungen att få ihop hojen. Lyckligtvis så hade min supermotard granne på banan massor med verktyg som jag kunde låna.

När hojjen var ihop så var det dags för heat 1. Jag startade på e tredje plats efter lottad startordning. Tog det riktigt lugnt på en fjärde plats i början av heatet för att känna så att cykeln kändes som den skulle efter kraschen. Det gjorde den. Så efter endast ett varv så började jakten framåt. Lyckades ta mig i mål på en 2a plats efter ett 8 varv långt (kort) heat :)

Jag kom även på en andra plats i det följande heatet och även det slutliga racet.



Jag är riktigt nöjd med dagen. Det är otroligt hur mycket glädje man kan få ut av att köra lite motorcykel och hur länge man egentligen kan leva på den glädjen.
Minst i en vecka till det blir helg igen iaf så att man har tid och köra ;)?

Under lördag så filmades det rätt så mycket och jag försökte för första gången i mitt liv att göra en stoppie med en RR hoj. Faktiskt just på den hojen som jag körde med under Bikeweek när jag var instruktör med Bike. Stoppiesarna gick bättre än förväntat. Håller på att klippa ihop en liten video av materialet som blev. Lägger självklart upp den när den är redo.




//Robban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar