måndag 12 oktober 2015

Rookies Cup Golden Applicant

God förmiddag alla glada. Som dem flesta av er vet så körde jag RedBullMotoGPRookiesCup för ganska många år sen. Jag gick ut från serien med mer erfarenhet och med ett par pallplatser, denna serie gav mig även möjlighet till att få köra ett WildCard i MotoGP 125cc tillsammans med Ajo Motorsport.

Uttagningen för nästa säsong är redan igång. Och med glädje så kan vi hitta två svenskar på listan till uttagningen, Lukas Wendeborn & Samantha Johansson

                                                Lukas Wendeborn                    Samantha Johansson


I år har dem ett nytt upplägg för uttagen, eller kanske inte upplägg men ett tillägg. Det är något som kallas "Rookies Cup Golden Applicant". Vad det innebär har jag ingen aning om då det inte framgår något från deras hemsida. Däremot uppmanar dem alla att gå in på deras facebook inlägg där vi sedan ska rösta på vår favorit. Skriv "namn (SWE)" i kommentaren.

Klicka här för att rösta!

Jag vill passa på att önska Lukas Wendeborn och Samantha Johansson lycka till inför uttagning och hoppas att båda två går vidare till nästa säsong.

//Robban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar